lørdag den 3. december 2011

Strikket flagguirlande

Jeg er helt vild med alle de strikkede flagguirlander, som findes på markedet lige nu. Jeg har bestemt mig for at lave en selv til lillepigens værelse. Jeg har nu strikket alle 12 flag, og mangler blot at samle dem med en snor.

Jeg har strikket efter denne opskrift, som er gratis og på engelsk. Jeg har ikke lavet så mange modifikationer, blot strikket på pind 4mm istedet for 4,5mm og så har jeg strikket to pinde mindre, når jeg har 3 masker tilbage til sidst. Jeg har yderligere brugt tyndere garn, som jeg har holdt dobbelt.

Garn jeg har brugt:
Holst supersoft- uld: millet, sunrise, french lavender, dyed plaster og silver grey
Holst samark - uld/silke: walnut og slate
Garnudsalg højlandsgarn: elefant og askegrå


Ingen kommentarer:

Send en kommentar