tirsdag den 13. december 2011

Liberty-drømme til dukke

Der er officielt ret stille med strikketøjet og andre kreative projekter her i december... ikke alt skal frem i dagens lys :-)

Dog kan jeg godt vise en lille julegave frem, som jeg har lavet til min datter(s dukke). En lille sengerand og et nyt sengesæt til dukkesengen.

Sengetøjet var  meget let at lave. Jeg lod en lille åbning være i midten af dynbetrækket, så det kan tages af og vaskes. I pudebetrækket lavede jeg jeg ligeledes en åbning, dog her ved at lave en bred fold.

Sengeranden var endnu lettere - 25 cm stof, her liberty (ca. 135-140 lang) - som jeg syede sammen på midten, så der blev dannet et langt rør. Jeg lagde pladevat ind i røret (bredde 10 cm), som jeg på dette tidspunkt havde vendt om. Og syede til sidst enderne pænt sammen - É viola!




2 kommentarer:

  1. Hej :-)
    Jeg har lige fundet din blog.
    Sikke nogle lækre ting du har lavet. Jeg er også selv helt vild med Liberty og strik (og hækling :-))
    Jeg glæder mig til at følge dine kreationer i 2012.

    Vh.
    Ditte

    SvarSlet
  2. Hej Ditte! Tak skal du have - og dejligt, at du lagde en kommentar på vejen :-)

    SvarSlet