fredag den 2. marts 2012

Poppy trøje til lillepigen


Jeg er blevet færdig med Poppytrøjen til min datter. :-) Jeg er helt vild med den - den er såååå sød! Men nøj, hvor ønsker jeg ikke for min værste fjende, at hun skal kaste sig ud i denne. Den var sjov at strikke, men alle de snore som skulle hæftes til sidst.... Puha! Jeg troede aldrig at det ville tage sin ende - der må have været tæt på 700 tråde (talte til 150 og holdt så op)... Resultatet er jeg dog ret vild med!

Jeg strikkede blusen i diverse garn fra Holst. Bundfarven er Holsts samarkand i farven: chalk. "Striberne" er strikket i hhv. supersoft og samarkand fra Holst i farverne: slate, silver grey, walnut, dried plaster, french lavender, garnet og fig.

Opskriften har jeg fra Amimonos knit collection 2010, men jeg ved at den også findes i Helga Isagers bog Strikketøj.

5 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin :-)trods arbejdet med at hæfte ender, ser den bare så let og fin ud.
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Tak Marie-Louise! :-)Den er også rigtig sød på.

    SvarSlet
  3. Jeg må istemme! Den er virkelig smuk! Har en bekendt der har lavet den i str. voksen, hun var heller ikke vild med hæfte processen!!

    Jeg bliver da nød til at sætte din blog på min blogroll :-)

    SvarSlet
  4. Jeg er i gang med at strikke den - fra Isagers bog - dog har jeg snydt….(indsæt her en rødmende smiley), da jeg istedet har brugt wn farveskiftende strømpegarn som garn B. Resultatet er nu også ret godt. Så i fald man ikke er vild med hæftninger er dette et godt alternativ.
    Men smuk er din, og den har helt sikkert bragt lykke!!

    SvarSlet
  5. Jeg har strikket 4 i denne model i forskellige farvetoner. Ja, det er et stort arbejde, men også spændende og udfordrende mht farvesammensætning. Jeg skal i gang med den femte lige om lidt, da børnebørnene jo vokser! Jeg hæfter enderne løbende, så blir det ikke så kedeligt til sidst. Men jeg strikker også mange af enderne sammen løbende. Se ikke det negative i det, men glæde dig over resultatet. Farverne er meget fine på din model. Hilsen Karen

    SvarSlet