tirsdag den 13. marts 2012

Camomille (mini)

  
Min datter har fortjent et lækkert blødt og stort tørklæde, til at tage den værste forårskulde. Det blev til Amominos Camomille i mini udgave (imens jeg venter på at tage mig sammen, til at lave det i voksen udgave).

Tørklædet er strikket op i en blanding af to garner. Fonty BB nat (02), er en blød økologisk merino, denne denne kombinerede jeg med Holst Samarkand i farven Chalk. Det er blevet dejligt blødt - og det passer perfekt i farven til lillepigens nye forårssko i en kobber/ beige nuance (og til den lille trenchcoat på billedet).


13 kommentarer:

  1. Flot strikket, og sikke en fin lille dame :-)

    Det er bare så flot et tørklæde!! Tror du man ville kunne bruge tørklædet i mini str. til en voksen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg har forsøgt mig - og det kan sagtens lade sig gøre... Jeg kunne godt binde foran på mig selv også (som på billedet af min datter).

      Slet
    2. Uh... Så er det jo endnu mere fristende at lave det tørklæde.. Lidt mere overskueligt når det er mini udgaven :-) Tak for din hjælp!

      Slet
  2. Sødt og lækkert sjal - og sikke da en lækker unge, det er sat på. Du skulle se at få lavet en voksen Camomille. Jeg har brugt min hver eneste dag hele vinteren, og jeg fortsætter helt sikkert lidt endnu med at have det hængende på mig uafladeligt. Så jo længere du venter, jo mere går du glip af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten :-) Der er nu også kommet et på pindende til moderen - i koksgrå nuancer.

      Slet
  3. Hvor er sjalet fint til hende, hun er jo en rigtig lille engel. Lav du et til mor også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Moderen får også et - det er påbegyndt. Jeg har blot haft svært ved at vælge farver.... Valget faldt på koksgrå.

      Slet
  4. Nydelig sjal. Det er en fin side du har, så legger meg til som følger :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det flot.. Er det svært hvis ikke man er så stærk i at strikke.. Kunne du evt være interesseret i at lave et jeg kan købe og hvad vil prisen være?
    Skøn blog har lige tilmeldt mig og glæder mig til at følge med..
    Kh Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Celina. Tak :-) Jeg synes ikke at det var så svært at strikke. Selve tørklædet er lige ud af landevejen, retstrik med simple udtagninger. Blonden strikkes på tørklædet efterfølgende og er ret godt beskrevet i opskriften. Jeg har desværre ikke tid til at strikke på bestilling... Mvh. Christine

      Slet