søndag den 28. august 2011

Mini

Jeg har nu på fjerde forsøg lavet en mini - og denne gang blev den til noget - weee!!! :-) Mini er er en lille trøje/ kjolen designet af Else Schjellerup og den er i et fantastisk fint, enkelt og klassisk design. Jeg har valgt at lave den som en vest, da den så er så dejlig praktisk.

I første omgang begyndte jeg på en mini i en bomuldsudgave til sommer, men jeg brød mig ikke om garnet til denne model. Så forsøgte jeg mig i en stribet udgave i noget andet garn - denne brød jeg mig heller ikke om. Så lavede jeg en i sort alpaca, og kom ret langt - men opdagede så, at jeg havde glemt at strikke udtagningspindende vrang, neeej! Jeg lod den ligge lidt og bestemte mig så for at begynde forfra igen, igen, igen....

Fjerde gang skulle vise sig at være lykkens gang! Jeg strikkede den i sort alpaka, dobbelt tråd og på pind 4. Jeg fulgte en blanding af første og anden angivne størrelse, da jeg strikkede på så store pinde- og det viste sig at fungere helt fint til min datters størrelse. Den var hurtig at strikke på så store pinde - tre aftner blev brugt, og jeg synes at resultatet blev så fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar