onsdag den 24. august 2011

Igangværende projekter i august



Jeg har efterhånden gang i en del strikkeprojekter. Nogle er gode til hyggestrikning og tv-kigning, og andre er lidt mere udfordrende og kræver at jeg tæller og holder øje med opskften jævnligt.

Mellem grå mohair og silke cardigan

Det går fremad med min mohair og silke cardigan i kid silk. Jeg har afsluttet ryggen og det ene forstykke og er nu igang med det andet. Så snart mangler jeg kun ærmerne, som bliver 3/4 lange.


Tyk lysegrå comfort cardigan fra Madelinetosh

Jeg gik tidligere på måneden i gang med en tyk grå uld cardigan til mig selv. Det er i glatstrik og derfor et lidt kedeligt projekt, men jeg håber at resultatet bliver fint. Der er to små indvendige lommer i cardiganen, hvilket jeg ikke har prøvet at lave før, men umiddelbart gik det fint. Det eneste jeg er lidt nervøs for er om garnet er for kraftigt til modelllen.


Stribet Nova kjole af garnrester

Jeg havde en del garnrester liggende i Merci garn, som er en uld og bomuldsblanding til p. 2,5-3. Samtidig ville jeg også gerne lave en stribet og praktisk vuggestuekjole til Amélie. Jeg fandt derfor en gratis opskrift på en Nova kjole på Ravelry og jeg valgte at begynde på den i en kombination af tre farver.



Sort basiscardigan i Alpaca til Amélie

Den sorte basiscardigan til Amélie er jeg stadig i gang med, men den er lidt på hold indtil hendes "vuggestuekjole" er færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar