søndag den 29. januar 2012

Puder (lavet af diverse rester)

Der trængte til nogle nye puder i min stue. Jeg har derfor lavet to nye puder, begge af forskellige rester (og endnu en er under udarbejdelse)... 



Den ene er en rund strik pude. Jeg hentede gratis opskriften her (hendes verden), men lavede nogle modifikationer. Jeg har ikke lavet en knap i midten og jeg har strikket på pind 3,5, da jeg ville have en lidt mindre pude. 


Jeg brugte forskellige garn rester, som jeg havde liggende:
Holst supersoft: sunrise, millet, silver grey 
Holst silk/wool: walnut, slate 
Isager højlandsgarn: maize 
Drops alpaca: (black) 
Ukendt merino: natur 
Garnudsalg: askegrå - dette s
idste garn strikkede jeg også hele bagsiden i.

Den anden pude er en pude lavet af liberty rester fra noget dukkesengetøj, som min datter har fået til sine dukker. Stoffet hedder misty, og det er i grå nuancer. Jeg er blevet så vild med det stof, af der netop er en forsendelse på vej til mig, så jeg også kan lave juniorsengetøj heri til min datter :-)


(Strikdukken på øverste billede er min datters. Den er fra Lucky boy sunday.)



6 kommentarer:

  1. Ai, men altså! De er alt for fine de puder:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tine! Jeg er også ret glad for dem (især den strikkede). :-)

      Slet
  2. Kære Christine. Jeg har tildelt dig en blog award for din skønne blog, som du kan se på min blog. Jeg kan ikke finde nogen kontakt-email her på siden, derfor skriver jeg her. Jeg håber du vil tage imod den.
    Hilsen Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke! Ej, hvor fornemt. Tak! Jeg vil da meget gerne tage imod den :-) Har du en mail adresse, så jeg kan kontakte dig med hvordan og hvorledes det fungerer? Mvh. Christine

      Slet
  3. Mega fin blog, du har og meget lækre ting, du laver. Har lige meldt mig som fast læser. Knus

    SvarSlet
  4. Hej Christine.
    Jeg faldt lige over din blog og er dybt imponeret over dine strk sager :-) ville lige høre om du ville kunne overtages til at lave sådan en flot pude på bestilling?
    I så fald må du meget gerne sende mig en mail på
    Louiseoest@hotmail.com

    Mvh. Louise

    SvarSlet