mandag den 31. oktober 2011

Tiny Tea Leaves Cardigan


Så blev det til en lille varm cardigan til tøsen. Jeg har strikket den af en blanding af lækkert kitfarvet merinould fra Garnudsalg.dk og 100% uld i lysgrå fra Netto. Den er tyk, strikket på pind 4 og 4,5.

Farven er lysegrå, men har et svagt grøntskær, hvilkt er svært at se på billederne...

Opskriften er fra Madelinetosh, og jeg har købt den i gennem deres hjemmeside. Næste gang jeg strikker den, for det gør jeg bestemt en dag, så tror jeg, at jeg laver ærmerne lidt anderledes. Evt. uden de de ekstra masker, som man skal slå op indledningsvis ved armhulen ved ærmets begyndelse. Ved at gøre dette, kan jeg derved undlade at lave de indtagninger, som laves løbende, som jeg synes giver en lidt ujævn linie i ærmerne.



3 kommentarer:

  1. Den er nu altså lækker, den Tiny Tea Leaves.

    Din datter må være superglad for den skønne cardigan!

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en sød lille trøje, super farve.

    SvarSlet
  3. Tak skal i have! Min datter er desværre ikke helt lige så vild med denne cardigan, som hendes mor... Mon ikke det kommer.

    SvarSlet