lørdag den 18. juni 2011

Poncho

Jeg har længe gået og tænk, at det kunne være dejligt med en poncho til Amélie, som er så let lige at smide over sig.

Jeg er helt vild med en poncho, som det danske børnetøjsmærke Norlie lavede i vinters, men har ikke kunnet finde et mønster, som mindede bare lidt om den, og originalen er noget for stor (og dyr...). Jeg har nu bestemt mig for at forsøge mig frem. Jeg vil sammensætte forskellige ponchomønstre, for at se, om jeg ikke kan lave en poncho til lillepigen, lige som jeg gerne vil have den. Jeg forestiller mig at den skal have en lille "rullekrave" samt huller til armene (praktisk), og så evt. en perlestrikket bred bord nederst. Jeg vil strikke den i en beigefarvet merino kvalitet, som jeg tidligere har købte, netop med en poncho i tankerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar