onsdag den 18. maj 2011

Maritimt børnetøj, en anelse sentimental og nyt strikkeprojekt påbegyndt...

Jeg ser mange fine blå, røde og hvide striber, stjerner og mønstre fra mange af de lækre børnetøjsmærker som imps&elfs, Mini Rodini, Milibe og Miniature denne sommer. Disse får mig til at mindes min egen barndom, som også blev brugt i bl.a. de maritime tekstiler. Jeg husker især en fin ballonnederdel med røde og hvide striber, som så så sjov ud oppefra, når man drejede rundt. Og min blå matroskjole med hvide detaljer... suk :-)

Mon ikke min datter bliver påtvunget en anelse havluft og bølgesus i form af lækkert garn og fine maritime tekstiler denne sommer....?

Til at starte med bliver det til en tyk cardigan/jakke i navyblå, som jeg netop påbegyndte i min sentimantale sindstilstand.
Jakken bliver strikket på p.5, i et 100% uldgarn, som min mor har hjembragt til mig fra Estland. Opskriften er fra Onion knit. Det er en model i vendestriksteknikken, som jeg aldrig har prøvet før, men indtil videre virker det simpel nok, lad os se om jeg bliver klogere....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar